top of page

God zorgt voor Zijn Woord


Naar aanleiding van mijn stille tijd boekje kwam ik vandaag op Jeremia 36.

Ik heb de 35 vorige hoofdstukken ook gelezen maar ik moet eerlijk toegeven dat het een zware pil om te slikken was. Het sprak niet tot mij, leek soms zelf chinees...

Maar nu sprak Jeremia wel!

Hier volgt het verhaal:

(lees het vooral zelf na want dit is in mijn eigen woorden naverteld)

Baruch heeft de woorden van Jeremia opgeschreven in een boekrol.

Dit leest Baruch voor aan iedereen die in de tempel aanwezig is. Een van de hoorders (Micha, zoon van Gemarja) gaat naar het paleis van de koning om aan de raadsheren van de koning te vertellen dat hij Baruch had gezien terwijl hij in het openbaar de boekrol had horen voorlezen. De raadsheren geven opdracht Baruch erbij te halen zodat ze zelf konden horen wat er in de boekrol opgeschreven staat.

Na het horen van de inhoud van de boekrol vinden de raadsheren dat de koning dit ook moet horen. Eerst verwittigen ze Baruch en Jeremia dat ze zich maar beter gaan verstoppen en dat niemand mag weten waar ze zich bevinden. Voor hun eigen veiligheid.

De raadsheren laten de boekrol achter bij de hofschrijver en gaan naar de koning. De koning geeft opdracht de boekrol erbij te halen.

Dan leest Jehudi de boekrol voor aan de koning. Telkens als Jehudi 3 à 4 kolommen gelezen heeft snijdt de koning het gelezen gedeelte uit de boekrol en gooit dit in het vuur totdat er niets van de boekrol overblijft.

De Heer zorgt er voor dat Jeremia alles opnieuw dicteert aan Baruch zodat de geschreven woorden van God niet verloren gaan!

Zo beschermt de Heer nog steeds Zijn Woord.

Er zullen altijd mensen zijn die Gods Woord proberen te vernietigen. Maar tot op de dag van vandaag is dat niet gelukt. Gelukkig maar!

De techniek die ik gebruikte voor deze pagina gaan we bekijken op de workshop acrylverf / watercolor technieken. Heb je interesse? Schrijf je dan snel in voor een van onze workshops op www.journaling.be

Hopelijk tot gauw!


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Black Instagram Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page