top of page

Spiegel je in Gods Woord


Deze ochtend tijdens mijn stille tijd, had ik een echte Eye-opener!! Deze wil ik heel graag met jullie delen. In het boekje 'Sprankelend' (dagboek bij de HSV) werd verwezen naar Jakobus 1:19-27. Vooral de verzen 23 en 24 : "Als iemand immers een hoorder van het Woord is en geen dader, lijkt hij op een man die het gezicht waarmee hij geboren is, in een spiegel bekijkt, want hij heeft zichzelf bekeken, is weggegaan en is meteen vergeten hoe hij eruitzag." Al jaren is dit gedeelte een mysterie voor mij. Ik weet echt nog wel hoe ik eruit zie nadat ik net in de spiegel gekeken heb. Waar gaat dit vers nu toch over? Ik heb mijn hoofd er verder niet over gebroken en liet het vers maar wat aan de kant liggen. Daarom ben heel blij en dankbaar voor de uitwerking die ik deze ochtend mocht lezen! Ik ga proberen in mijn eigen woorden weer te geven wat ik gelezen heb: Als je een dag in de tuin geklust hebt, werp je meestal een blik in de spiegel om jezelf helemaal verwaait en vuil aan te treffen. Je haren helemaal in de war, een veeg aarde op je wang en een kras op je voorhoofd! Wat heeft het voor zin om in de spiegel te kijken als je achteraf niet even je haren kamt, je gezicht proper maakt en de wonde verzorgt? Jakobus vergelijkt het bestuderen van Gods Woord met een blik in de spiegel werpen. De Bijbel is dus deze spiegel en laat ons zien wie we zijn en wat voor actie we hierop kunnen ondernemen. Wat zie jij vandaag in de spiegel van Gods Woord en wat ga je ermee doen? Hopelijk is dit ook voor jullie een eye-opener geweest!? Fijn weekend allemaal.


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Black Instagram Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page