top of page

Proces


Deze ochtend tijdens mijn stille tijd, las ik Jozua 6. Het verhaal over de muren van Jericho.

Een verhaal zo bekend en zo beeldend dat ik er toch even over moest nadenken voordat ik een beeld voor ogen kreeg.

Heel de dag heb ik nagedacht over hoe ik dit Bijbelgedeelte op mijn leven kan toepassen.

Ik moest denken aan hoe de strijdbare mannen 6 dagen op rij rond de muren van Jericho wandelden. Wat zeker niet de normale gang van zaken zal zijn geweest wanneer je een stad wou gaan aanvallen. Maar God had het zo gezegd en zo deden ze het en op de zevende dag moesten ze juichen!

Beeld je eens in dat jij tussen die mensen liep, zou je getwijfeld hebben? Zou je gedacht hebben dat Jozua misschien gek geworden was? Of wandelde je in volle overtuiging dat God Zijn plan het beste is en dat er wel een uitkomst zou komen?

Ik vermoed dat ik zelf wel getwijfeld zou hebben...

Ik wilde dit graag visueel maken in mijn schrijfbijbel, maar niet door de muren van Jericho te gaan tekenen. Het moest iets zijn dat een weg gaat of een proces doormaakt. Na verschillende Google-zoekopdrachten van 'trouwe dieren', 'auto's tot 'caravans' kwam ik een vlinder tegen!

Ik kreeg een eureka-momentje! Een vlinder is eerst een (lelijke) rups om dan een pop te worden en dan te ontpoppen tot een prachtige vlinder. Wat een proces!

De rups zal tijdens zijn leven ook niet altijd geloven dat hij een prachtige vlinder zal gaan worden. Maar toch is het zo! God heeft, net als voor deze rups, voor ons ook een prachtige toekomst weggelegd.

Vertrouw je God het eindresultaat toe? Vertrouw dan ook op Hem in het proces!


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Black Instagram Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page