top of page

Dag 16 #Godsliefde2018


Vandaag zijn we aangekomen op de laatste dag van de #Godsliefde2018 challenge. Wat een reis door de Bijbel is het geweest! Zoveel mooie teksten gelezen over Gods liefde en zoveel bijgeleerd. God is liefde, Liefde begin bij Hem, Zijn liefde is eindeloos en niets kan ons scheiden van Zijn liefde!! Vandaag lezen we Spreuken 3:1-5

Een heel bekende trouwtekst! Maar laat het ook voor vandaag waarheid zijn. Bind de liefde om je hals, draag het zichtbaar! Straal Gods oneindige liefde uit naar elkaar, naar de wereld. Wie weet wat doet het met je medemens!? Heb lief, heb elkaar lief, heb God lief!! Met dit stuk wou ik afsluiten. Een hoop voor ieder van ons: Dat liefde en trouw je nooit zullen verlaten. Ik hoop dat jullie genoten hebben van deze challenge? Ik vond het fantastisch om al jullie prachtige creaties te bewonderen en te zien hoe jullie met deze verzen aan de slag gingen. Fantastisch gewoon!! Wie weet doen we dit nog een keer?!

How-to: vandaag ging ik aan de slag met een doilie (zo'n papieren onderlegger voor taart) en waterverf. Het werken met de doilie was toch niet zo evident als ik had gehoopt, maar het resultaat is nog wel ok. Ik plakte de doilie aan mijn Biblejournaling onderlegger met washi tape zodat deze niet zou verschuiven tijdens het werken. Daarna nam ik de eerste kleur die ik wou gebruiken (roze) en maakte deze veel te nat... daardoor werd de doilie doordrongen van waterverf waardoor het effect helemaal verloren ging. (ik probeerde eerst rechtsboven aan de pagina maar zoals jullie zien heb ik dit verstopt onder nog meer waterverf) :-) Rechtsonder probeerde ik nogmaals maar nu met VEEL minder water. Succes! :-) Zo kreeg ik het effect van de doilie veel beter te zien. Ik vind het motief van de doilie nu niet helemaal geweldig maar dat was het enige dat ik kon vinden.

Daarna haalde ik de doilie er af en wou ik een dromerig effect creëren op de rest van de pagina. Het is mss wat te druk geworden maar dat vind ik niet erg. Toen de waterverf opgedroogd was schilderde ik hartjes op de achtergrond en schreef ik de tekst met mijn witte poscastift. Met de micron fineliners gaf ik de witte letters een randje zodat deze beter naar voor kwamen. Klaar! Hopelijk hebben jullie van de challenge genoten? Tot een volgende keer!


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Black Instagram Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page