top of page

Dag 12 #Godsliefde2018


Vandaag lezen we Johannes 15:1-17

Velen onder ons zullen waarschijnlijk blijven stilstaan bij het eerste gedeelte van dit stuk. "Ik ben de Ware Wijnstok,..." Dit is een heel voor de hand liggend stuk om over te journalen. Hier kan je een wijngaard of een wijnrank gaan tekenen.

Maar ik bleef stilstaan bij vers 13.

"Niemand heeft een grotere liefde dan deze, namelijk dat iemand zijn leven geeft voor zijn vrienden."

Wat een bijzondere liefde! Je leven geven voor iemand is niet zo vanzelfsprekend.

Ik heb dit stuk al vele malen gelezen maar nog nooit werd ik er zo door gegrepen.

Dit is exact wat de Heere Jezus voor ons gedaan heeft: Zijn leven gegeven!

Hoe onvoorstelbaar veel moet Hij van ons (hebben ge-)houden om dat te willen doen!?

Probeer hier vandaag eens bij stil te staan: Hij gaf vrijwillig Zijn leven voor Zijn vrienden, voor ONS!!!

Breng Hem eer als dank voor wat Hij voor ons gedaan heeft.

Prijs de Heer!

Een toepasselijk kinderlied:

How-to:

Vandaag wou ik het beeld simpel houden en tekende met de micron fineliners 3 houten kruisen op een berg.

Omdat ik geen vrolijk plaatje wou creëren maakte ik er met de Van Gogh watercolors een dreigende groen-grijze lucht bij. Door vele lagen van verschillende tinten groen-grijs over elkaar te leggen kreeg ik meer diepte in de wolken.

Toen de pagina droog was tekende ik met de witte Posca stift lijnen rond het kruis zodat dit extra in het licht gezet kwam.

Hopelijk hebben jullie ervan genoten?

Tot de volgende keer!


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Black Instagram Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page