top of page

Dag 11 #Godsliefde2018


Vandaag lezen we opnieuw een Psalm, namelijk Psalm 36

Deze Psalm begint een beetje vreemd. David spreekt hier over de zonde.

De zonde:

- spreekt tot de goddeloze, diep in het hart

- sust het geweten van de goddeloze in zijn slaap

De goddeloze:

- kent geen angst voor God

- heeft geen besef van schuld

- heeft geen afkeer van het kwaad

- spreekt woorden van onheil en bedrog

- blijft ver van wat wijs en goed is

- bedenkt verwerpelijke plannen

- betreedt een verkeerde weg

- verwerpt het kwade niet

Dit alles staat opgesomd in de eerste 5 verzen van Psalm 36

In vers 6 volgt een hele ommekeer, plots gaat het hier over Gods liefde!

Vanaf vers 6 volgt een lofzang over Gods liefde.

Vers 6 zegt: ' Heer, hoog als de hemel is uw liefde, tot in de wolken reikt uw trouw.'

Wat een contrast met de eerste 5 verzen.

Misschien wil David hier het contrast in de wereld tonen. 2 zaken die niet te combineren zijn maar die toch wel samen bestaan. De zonde/goddeloze en de liefde van God.

De liefde van God kent geen begin en geen einde.

De liefde van God bestrijkt heel het heelal! Hoog als de hemel is uw liefde!

De goddeloze is enkel op zichzelf gericht en hoe hij zelf voordeel kan halen uit het leven. Hij geeft niets om zijn medemens.

Hoe fantastisch is het dat we in Gods liefde mogen zijn?! Dat we die hemelhoge liefde mogen proeven!

Als je vandaag buiten bent en je naar de hemel kijkt, en je ziet wolken of een staal blauwe lucht, probeer dan eens stil te staan bij de hoogheid van de hemel. Bij de eindeloosheid van het blauw (of grijs) en denk dan aan Gods liefde. Ze reikt tot de hemel!

Onmeetbaar hoog!

Vandaag haalde ik vers 6 eruit om creatief te verwerken.

Ik dacht aan een vlieger of vliegtuigje en ging hiermee aan de slag.

How-to:

Ik tekende een vliegtuigje over dat ik op Mr. Google had gevonden.

Ik wou dat het vliegtuigje een hart meedroeg dus tekende ik een hartjesbanner achter het vliegtuigje.

Met men zo geliefde Van Gogh watercolors kleurde ik het vliegtuigje in en creëerde ik een wolkenhemel. Door de bovenkant van de wolken donkerder te maken kreeg ik een iets reëler beeld van wolkjes. De propeller kleurde ik in met de Amsterdam licht goude acrylverf.

Met de micron fineliners schreef ik de tekst erbij: 'Hemelhoog reikt uw liefde'

Met de coccoina boekbinderslijm plakte ik nog een leuk tabje van Illustrated Faith 'Eve's tabbies' erbij en klaar was de pagina.

Hopelijk mogen we vandaag Gods eindeloze liefde ervaren!

Fijne werkweek allemaal.

Tot de volgende keer!


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Black Instagram Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page