top of page

Dag 9 #Godsliefde2018


Vandaag lezen we Psalm 63.

Als ik deze Psalm lees, met Gods liefde in mijn achterhoofd, dan springt vers 4 er uit.

'Uw liefde is meer dan het leven, mijn lippen zingen Uw lof'

In een andere vertaling werd dit vertaald als: 'Uw liefde is mij meer waard dan mijn leven.'

Wat een verlangen naar Gods liefde gaat hier uit van David!

Davids lippen zingen lof voor God.

Hoe vaak zingen we liederen in de dienst of thuis met heel veel diepgang? Zo kunnen we ook deze Psalm meezingen. Gods liefde is meer dan het leven!

Een leven zonder de liefde van de Heer is leeg, zinloos en doods. Wat doen we hier op aarde als we niet geloven in een God Die ons gemaakt heeft, Die van ons houdt en het beste met ons voorheeft?

Ben jij bereid om je leven te geven voor Hem?

Gelukkig leven we in een maatschappij die alles (nog) verdraagt. Waar we vrij kunnen zijn om ons geloof te uiten. Maar wat als er een dag komt en je leven bedreigt wordt omdat je gelooft? Ga je dan nog steeds Gods lof zingen? Zing je dan deze verzen nog mee: "Uw liefde is mij meer waard dan mijn leven"?

Ik hoop dat we allemaal sterk zullen zijn moesten we in zo'n situatie terecht komen.

Gods liefde is meer waard dan het leven.

Zonder God is er geen leven!

How-to:

Ik tekende het meisje met de koptelefoon a.d.h.v. een prentje dat ik op google had gevonden.

Ik ging met de Faber-castell gelatos en een babydoekje aan de slag voor de achtergrond.

Ik bracht 3 tinten aan op de pagina en liet ze in elkaar overvloeien door zachtjes met een babydoekje over de kleur te gaan.

Wanneer je de ondergrond voorbewerkt (met bv. Amsterdam gel mat medium) kan je de kleuren nog vlotter met elkaar vermengen, maar dat heb ik hier niet gedaan.

Ik kleurde het meisje in met aquarel potloden.

Ik kleefde hier en daar een 'His Love' hartje van Illustrated Faith.

Met wat 'Remind me ' washi tape kleefde ik een 'Eve's mix' tabje van Illustrated Faith boven aan de pagina. Met een witte Posca stift schreef ik mijn letters en ging met de micron fineliner rond de letters zodat ze meer contrast hadden.

Zo dat was het weer voor vandaag!

We zijn al over de helft.

Hopelijk hebben jullie ervan genoten!


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Black Instagram Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page