top of page

Dag 4 #Godsliefde2018


Vandaag slechts een enkel vers. Maar wat voor één!!

2Kronieken 16:9 "De Heer laat immers voortdurend Zijn ogen over de aarde rondgaan en biedt iedereen hulp die Hem met heel zijn hart is toegedaan."

Ongelofelijk dat God Zijn ogen constant over de aarde laat gaan! Op zoek naar jou en mij om hulp te bieden. Als we Hem met heel ons hart zijn toegedaan.

Toegedaan? Wat is dat?

Als ik een synoniem zoek voor toegedaan zijn dan kom ik dit tegen:

als trefwoord met bijbehorende synoniemen: niet gevonden.

Toegedaan zijn komt echter wel voor als synoniemen bij andere werkwoorden:

aanhangen (ww) :belijden, huldigen, naleven, steunen, toegedaan zijn

huldigen (ww) :aanhangen, erkennen, toegedaan zijn, vooropstellen

Dus even anders gezegd:

De Heer Zijn ogen gaan continu over de aarde en Hij biedt hulp als we Hem met heel ons hart belijden, erkennen, vooropstellen,...

God zoekt jou!

Wanneer we Hem met heel ons hart toegedaan zijn (zie synoniemen) kunnen we zijn hulp ook verwachten.

Wat een God hebben wij!

How-to:

Vandaag maakte ik weer gretig gebruik van de 'Lightbox' app! :-) Ik zocht op Google afbeeldingen van handen die een wereldbol dragen. Gelukkig barst het internet van voorbeelden en kon ik snel aan de slag. Met de iPad onder mijn Bijbelpagina en een simpel potlood ging ik aan de slag.

Na de uitlijning gedaan te hebben legde ik een Biblejournaling onderlegger onder mijn pagina. Dit deed ik om mijn andere pagina's te beschermen tegen doordrukken. De inkt van de micron fineliner 0,1 drukt niet door maar door de uitgeoefende druk zie je de lijnen nog wel in reliëf een paar pagina's verder.

Ik trok de lijnen over met een micron fineliner (0,1) de potloodlijnen gomde ik weg en daarna ging ik aan de slag met waterverf. Daarna schreef ik de tekst "God zoekt jou" opnieuw met micron fineliners. Met de standaard handlettering regels maakte ik mijn eigen handschrift sierlijker. (de neerwaartse bewegingen maakte ik dikker dan de opwaartse)

Wat was het probleem van deze pagina? Doordat ik slechts een stukje van de pagina had bewerkt met waterverf kreeg ik een rimpel effect. Daar waar de pagina nat was geworden was ze een beetje gekrompen. Mijn oplossing: ik draaide de pagina om, legde mijn Biblejournaling onderlegger er onder en ging over de achterkant met een vochtig doekje. Zo kromp ook de rest van de pagina en zag het er veel beter uit! Opgelet als je wateroplosbare stiftjes hebt gebruikt!!!

Zo dat was het weer voor vandaag!

Hopelijk hebben jullie ervan genoten?

Tot de volgende keer.


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Black Instagram Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page