top of page

Dag 2 #Godsliefde2018


Wat een smeekbede van David. Hij bevindt zich duidelijk in een zeer benarde situatie.

Hij wordt letterlijk aangevallen en smeekt God om hulp.

Zelfs in deze bedreigende situatie prijst David de Heer.

Wij worden waarschijnlijk niet aangevallen zoals David op het moment dat hij deze Psalm schrijft, maar we voelen ons wel eens terneergeslagen, verdrietig, down, leeg,...

Gaan we dan naar de Heer zoals David deed? Prijzen wij Hem in onze stormen?

Voor mij sprong vers 15 eruit: "U Heer, bent een God die liefdevol is en genadig, geduldig, trouw en waarachtig." Zelf in Davids moeite maakt hij de Heer groot. Hij lijst op hoe goed God is. Pure aanbidding!

How-to

Vandaag werkte ik met een hele leuke techniek: de Bubble techniek!

Hoe werkt dit?

Opgelet!!! Dit is een knoeiwerkje!

Neem een bekertje met een bodempje water, daarin los je acrylverf op. Als de verf helemaal is opgelost neem je een scheutje dreft (of ander afwasmiddel) voorzichtig mengen dat je nog geen bellen krijgt. Dan blaas je voorzichtig met een rietje bellen in je water. (dit kunnen ze al op de kleuterschool!) Leg zeker een Biblejournaling onderlegger onder je pagina ( bescherm je Bijbel zo goed mogelijk)

Schep de bellen voorzichtig op je pagina daar waar je ze hebben wil en laat ze drogen. NIET BLAZEN!! Afblijven nu is de boodschap!!

Daarna kan je met andere kleuren nog meer diepgang creëren, maar dat is niet noodzakelijk. Mijn pagina is met 1 kleur gemaakt.

Ik vond het leuk om een checklist te maken. Deze 5 aspecten van God heb ik onder elkaar opgelijst. Toen de pagina droog was schreef ik de woorden met de micron fineliners de neerwaartse bewegingen maakte ik dikker. Hier en daar nog een accentje erbij, wat leuke washitape erbij en klaar was ik.

Hier het eindresultaat:

Hopelijk hebben jullie er opnieuw van genoten?

Ik alvast wel!

Tot de volgende keer.

Als er vragen zijn aarzel dan niet om mij te contacteren!

info@journaling.be


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Black Instagram Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page