top of page

Dag 1 #Godsliefde2018


1 februari 2018 We gaan van start! Februari: de maand waarin ‘de dag voor de verliefden’ wordt gevierd. Valentijn! Ik heb bewust gekozen om deze challenge te laten starten in februari, de ‘’liefde’’maand. Wat past er beter dan ‘een zoektocht naar LIEFDE? Gods liefde!’ Als je dit leest ben je waarschijnlijk ook op zoek naar Gods liefde en wil je deze challenge aangaan. De bedoeling is dat we elke week 4 stukken lezen en dit dan creatief gaan verwerken. Als je eens een keertje overslaat is dat natuurlijk geen enkel probleem! Post wat je gemaakt hebt op Instagram onder #Godsliefde2018 zo kunnen we van elkaar zien wat we gemaakt hebben en elkaar aanmoedigen om vol te houden. Veel succes! Dag 1: 1Johannes 4:7-5:4 Wat een mooi gedeelte. Wat mij hier vooral van bij blijft zijn verzen 7&8. “7 Geliefde broeders en zusters, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde komt uit God voort. Ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God. 8 Wie niet liefheeft kent God niet, want God is liefde.’’ Liefde begint bij God, als we niet liefhebben kennen we God niet. God is liefde! Als we momenteel in de wereld kijken zien we zoveel liefdeloosheid... Zoveel egoïsme, haat, woede, agressie,... dat is allesbehalve hoe God is! God is pure liefde! Zoals we lezen in Johannes 12:31; 14:30 en 16:11 wordt de satan genoemd als heerser van deze wereld. Veel mensen zitten met de vraag’ waarom laat God al dit lijden toe?’ of ze geven zelf God de schuld van al het lijden. Maar dan vergeten ze dat de satan de heerser op aarde is. De satan het tegenovergestelde van God. (Haat,twist, woede, egoïsme, oorlog,...) Vertrouw op God, blijf dicht bij Hem en vertrouw erop dat Hij voor je zorgt. Dat houdt niet in dat er je nooit iets slecht of moeilijk zal overkomen. Nee, zeker niet. Maar je mag weten dat Hij van je houdt! You are loved!

How-to?

Deze pagina heb ik eerst voorbehandeld met Amsterdam mat medium gel .

Met een pasje verdeelde ik het medium zo dun mogelijk over de pagina. Zodra de pagina droog was ging ik aan de slag met 3 kleuren gelatos 2 tinten geel en fuchsia roze (je kan natuurlijk zelf de kleuren kiezen die je leuk vind). Ik smeerde ze op willekeurige plaatsen op men pagina en ging er met een vochtig doekje zachtjes over zodat de kleuren mooi met elkaar vermengden.

Daar ging ik dan nogmaals (heel voorzichtig) met Amsterdam mat medium gel over zodat ik minder moeite had om er met mijn fineliners over te schrijven.

Ik liet een stukje washi tape boven de pagina uitsteken zodat ik een leuk tabje creëerde en klaar was de eerste pagina van deze #Godsliefde2018 challenge.

Hopelijk hebben jullie genoten van deze eerste dag? Ik ben heel benieuwd om jullie pagina's te zien!!!

Tot de volgende keer!


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Black Instagram Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page