top of page

Jezus onze Hogepriester voor altijd


Vandaag tijdens mijn stille tijd las ik Hebreeën 7:11-28.

Het vers dat mij het meeste aansprak was vers 25:

"Zo kan Hij ieder die door Hem tot God komt volkomen redden, omdat Hij voor altijd leeft en zo voor hen kan pleiten."

Hoe prachtig is dit? Hij leeft (voor altijd!!) zodat Hij voor ons kan pleiten bij God. Wat een levensdoel!

Hij leefde op deze aarde om ons mensen bij God te brengen.

En nog steeds is het Jezus Zijn doel om ons bij Zijn Vader te brengen.

Hij pleit voor ons! Vroeger moest Gods volk steeds naar de Levieten gaan om hun offers te offeren zodat er vergeving was voor hun zonden. Nu is dat niet meer nodig. Jezus gaf Zichzelf als offer en Hij is de Hogepriester tot in alle eeuwigheid. He's got our back!

Waar leef jij voor? Word je misschien geleefd en heb je geen duidelijk doel voor ogen?

Ik weet ook niet altijd wat God echt van mij wil. Of wat ik moet doen met mijn leven.

Maar zolang ik blijf zoeken naar Gods wil zal ik niet teleurgesteld uitkomen.

How-to:

Vandaag had ik zin om het eenvoudig te houden.

Met waterverf en een Biblejournaling onderlegger ging ik aan de slag.

Ik koos 3 kleuren die mooi bij elkaar passen (Rood-Geel-Paars) en begon met de rode tint.

Met een heel nat penseel nam ik de kleur op, maakte 3 groepen van vlekken op mijn pagina en legde de onderlegger erop. Deze drukte ik goed aan zodat de verfvlekken uitlopers krijgen.

Dit geeft meteen een heel leuk effect!

Hetzelfde deed ik ook met de 2 andere kleuren en zo kreeg een leuke achtergrond.

Op de achtergrond schreef ik met een witte posca stift de tekst: 'He lives to plead for us'.

Toen de tekst droog was omlijnde ik de woorden met de micron fineliner nr.4 zodat de woorden duidelijker te lezen werden.

Ik omlijnde nog het gekozen vers, plaatste de datum onderaan en klaar was mijn pagina!

Zo dat was het voor vandaag, hopelijk hebben jullie genoten van dit blogbericht!

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!!


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Black Instagram Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page