top of page

1 Jaar Biblejournaling

Ongelofelijk!

1 jaar geleden startte ik met Biblejournalen.

Met een challenge, ons aangeboden door Sestra "Dichtbij God", kwam ik in Genesis terecht. 

Genesis 3:8-9 Toen de mens en zijn vrouw God, de Heer, in de koelte van de avondwind door de tuin hoorden wandelen, verborgen zij zich voor Hem tussen de bomen. Maar God, de Heer, riep de mens: 'Waar ben je?'

Hieruit haalde ik dat God ons dichtbij wil hebben. Niet alleen Adam en Eva, maar ook ons. 

Hij heeft niet liever dat we dicht bij Hem blijven.

Na het overdenken van dit gedeelte begon ik met het voorbehandelen van mijn pagina met Amsterdam gel mat medium

(Nu 1 jaar later weet ik dat je de pagina niet moet voorbehandelen als je waterverf gaat gebruiken, maar toen wist dat nog niet. En liever "safe than sorry" he!)

Met een potlood in mijn trillende handen plaatste ik voorzichtig de eerste lijnen in mijn nieuwe schrijfbijbel

Bang om ook maar iets verkeerd te doen.

Al snel raapte ik de moed bij elkaar en nam mijn fineliners en begon het getekende over te trekken. Zo spannend want nu was er geen weg meer terug. Door de langere droogtijd van de fineliners, omdat ik mijn pagina had voorbewerkt, heb ik hier en daar een veegje gemaakt...

Ik besloot dat ik met waterverf een leuke achtergrond wou maken. In plaats van eerst te testen begon ik er gewoon aan. Super leuk om het effect van waterverf te zien. Heel mooi!

Op de foto hieronder kan je zien dat ik het ventje ook ingekleurd heb met stiften.

Opgelet bij gebruik van stiften: deze drukken hard door als je je pagina niet hebt voorbehandeld.




Nu 1 jaar later merk ik dat ik vooruit gegaan ben op meerdere vlakken.

Mijn geloof heeft sprongen gemaakt, mijn durf qua technieken is toegenomen en vriendschappen zijn uitgegroeid.

Mijn passie voor Biblejournaling is niet bekoeld! Ik wil België er warm voor maken.

Hopelijk heb ik jullie lezers al wat warm kunnen maken?

Hieronder plaats ik nog een foto van mijn eerste werk naast mijn laatste werk (tot nu).

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn eerste blog post.

Tot de volgende blog!


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Black Instagram Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page